fredag 23 november 2012

Retreat på mitt eget lilla vis

Godmorgon världen!
Pigg och vaken? Njaa, vaken iallafall.
Precis ätit upp frukostgröten och filosoferar över mitt liv. Efter en helt underbar helg med underbara NUK har spotify gått på körlistan hela veckan, så sjukt mycket underbar musik så att jag inte själv märkt att jag blivit jättetrött på ljud. Nu väntar dock ännu en helg med massa sång, så ännu kan jag inte njuta av tystnaden och jag är rädd att jag kommer vara ännu tröttare på ljud när helgen är över. Jag ska åka till Umeå ikväll för att sätta upp Vivaldis Gloria, först i Umeå och sedan tillbaka upp till Luleå och sjunga samma här på söndagen.

Därför har jag kommit på att nästa vecka ska jag försöka mig på en tyst vecka. För mig innebär detta att spotifyappen ska bort från telefonen, youtueappen ska bort från telefonen, facebookappen ska bort från telefonen och bloglovinappen (där jag följer andra bloggar) ska bort från telefonen. Tv förbud ska jag ge mig själv hela veckan och försöka hålla. Tyvärr måste jag fortfarande kliva upp på morgnarna så alarmljudet får jag överleva och det vardagliga bruset . Under den tysta veckan ska jag jobba på att få tillbaka glädjen igen och reflektera över om jag verkligen behöver allt inflöde av information konstant hela tiden.

Jag tycker synd om de med tinnitus, som inte kan välja bort alla jobbiga ljud, men för att jag kan, så startar jag på måndag. Får se hur det går. Om jag kommer levande ut på andra sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar