söndag 8 december 2013

Jag drömmer om en jul hemma

Julen nalkas och snart åker jag hem och det märks på alla möjliga sätt. Under december månad har det till exempel hunnits med två glöggmyskvällar, dessa fantastiska kvällar med vänner, glögg, fika av alla möjliga slag men oftast med inslag av åtminstone en sorts pepparkaka och en sorts lussekatt. Dock höll jag mig borta från glöggen innan december/första advent. Då kändes det okej.

Igår var en av glöggmyskvällarna, hemma hos en vän som dessutom fyller år innan jul så hon kombinerade glöggmyskvällen med födelsedagfika och massa härliga människor. Det var supertrevligt!

Dagen idag spenderades först i tvättstugan, sedan i kyrkan och sist men inte minst i kyrkbyn, eller egentligen nedanför kyrkbyn, på en julmarknad som var där. Med en utomhustemperatur på -20 grader Celsius kändes det verkligen sådär sprakande juligt. Älskar't och nu är vinterskorna nerplockade från vinden.
Nu sitter jag inne i värmen, med termobyxor på, julmusik i öronen och en kopp "Cozy christmas"-te och en kopp delicatobollsglögg som var varvar mellan varandra (smakexplosion big time). Tomteluvan sitter också på huvudet för att känslan ska bli om möjligt ännu juligare.
Snart är det jul!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar