söndag 3 mars 2013

Sammanfattning februari.

Februari är förbi och vi är inne i vårmånaden mars!
Februaris "utmaning" var att jag skulle planka, 15 minuter i veckan, vilket skulle resultera i 1 timmas plankade minuter på en månad. Lägg märke till uttrycket "skulle resultera i"! Detta är en utmaning som jag långt ifrån klarat av denna månaden. Nog för att jag har kört plankan, fler minuter än vad jag brukar men allmänt dåligt mående har fått stå i centrum och jag har fått prioritera vad JAG känner för att göra, istället för vad jag BORDE eller MÅSTE göra. Februari har varit en tuff månad. Började bra, avslutades bra men däremellan har det varit kaos! Fysisk mår jag bra. Jag längtar till våren, mina ben vill springa!! (trodde aldrig de orden skulle komma från mig).

Att jag misslyckades med utmaningen i februari gör mig ingenting alls men jag känner att jag får ta en paus i utmanandes så att jag är helt säker på att jag är på banan igen för risken finns att jag kommer må psykiskt sämre om jag misslyckas en gång till. Jag känner mig själv. Så vi tar en soft mars månad där jag vill:
• åka mer längdskidor
• springa ute
• gå på isen, grilla korv och njuta av vårsolen
• komma tillbaka till mitt godisförbud (som jag fick ge efter på ganska rejält i februari )
• experimentera med vegetariska rätter och pannkakor/våfflor i mängder
• ha allmänt väldigt kul och försöka njuta av varje dag!

Ibland behöver man sånna här månader också, och jag tror det är vad jag behöver!
Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar