fredag 1 mars 2013

Tabataplugg

Här är en helt fantastisk dag! kylan har kommit tillbaka efter några dagar med nästintill vårvärme och regn, men nu är det strålande solsken och minusgrader igen. Dagens väderprognos gjord. 

Jag sitter dock inne och pluggar men det känns helt okej. Eftersom att jag hade Linnea här i helgen och fram tills onsdag kväll är veckan liten felvänd och det känns inte om fredag, utan snarare som tisdag idag och då finns det inget annat än plugg som gäller. 
Jag trodde inte att jag någonsin skulle nörda in mig på hälso/träningsspåret. Jag är en mattemänniska i själen och älskar att räkna o.s.v. hur jag hamnade på sjukgymnastutbildningen har jag ingen aning om. Det är inom matte jag ska vara nörd om jag ska vara det inom något område alls men idag känner jag mig som en träningsnörd. Jag pluggar enligt tabata-principen. Har en tabatatimer online på datorn som just har gett mig 15 minuters "rest", sen kommer den börja blippa igen och säga "work" och då är det 45 minuters plugg som gäller igen. Tror att det är ett bra sätt både för att hålla uppe motivationen och effektiviteten men ska utvärderas vid ett senare tillfälle/när tentan görs (måste ju vara det bästa mätinstrumentet, klarar jag tentan med bravur var det en bra metod, om inte får vi söka vidare efter den optimala pluggtekniken) :) 

Första 45 minuterna spenderades med barnneurologi och nästa tänkte jag räkna biomekanik. Variation är bra vid träning, vill tro att det är likadant när jag pluggar ;) 

1 minut kvar. Nu kör vi! hörs kanske senare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar