fredag 22 mars 2013

Slurp!

Befinner mig i gröthimlen och ingen gryta att diska blev det. Lillebror! Har du fått minsta lilla av mina smaklökar är denna gröt något för dig!!
Hittade receptet tidigare i förmiddags på en blogg och då jag inte varit hungrig ännu idag bestämde jag mig för att äta den som sen frukost. Smaken av banan och kokos tillsammans gifter sig sjukt bra i munnen. MUMS!

Recept (1 portion):
1/2 banan (mosad)
1 ägg
2 msk kokos
1/2 dl mjölk
1 dl havregryn

Lägg alla ingredienser i en djup tallrik/skål. Blanda, ställ i mikron och kör på max i 1 minut.
Ta ut och blanda, toppa med frukt eller bär, sylt eller ät som den är(gjorde jag).
Ät. Ställ tallriken i diskmaskinen. REDO att fånga dagen!
Första portionen sa bokstavligt talat "slurp", så för att få en bild fick jag göra en till. Bloggarproblem ;)
På andra hade jag, som synes, kiwi på och det blev om möjligt ännu godare!

Kommer hem till påsk och kollar om du testat ;)
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar