fredag 16 maj 2014

Morgontradition och morotsscones

Förra gången jag var hemma träffade jag morfar som sa något i stil med "Jag läser din blogg men det enda du lägger upp är ju inlägg på frukostar", och jaa, det kan nog stämma.
De senaste dagarna har det känts som att det enda jag gör är går, äter och pluggar, däremellan sover jag eller ligger halvdöd i min säng. Vissa perioder får vara så. Och när det gäller mat så är frukost det jag tycker är absolut roligast och godast. Tror att jag skulle kunna äta frukostmat konstant egentligen (och vissa dagar gör jag det nog också).
Detta inlägg skrivs 08:40, så gissa vad det kommer handla om? Jo min morgon såklart! Med allt vad det innebär.
En standardmorgon skulle jag nästan våga mig på att säga nu, med undantag för frukosten som alltid varieras. Vad kan det då vara som är standard? Jo, jag har börjat gå. Klockan är ställd på 06:00 varje morgon och inom en kvart är målet att jag ska vara uppe och iallafall ute i hallen på väg ut. Ibland går tidsplanen bra. Ibland går den mindre bra. Idag var jag inte ute i hallen förrän 06:30.
Att gå ut på morgonen är helt fantastiskt. Helt enkelt för att det oftast är ganska öde ute vid sex-tiden på morgonen. Dessutom har solen en liknande vana som jag, den är piggast på morgonen, sedan tenderar den att täckas av moln och annat skräp under vissa delar av dagen.
Mitt mål brukar vara att vara hemma igen vid klockan 7 för att hinna fixa allt, äta frukost och bli klar att gå till skolan vid 8. Idag måste jag inte till skolan så jag flyttade fram den tiden till 9. Promenad till halv 8, hem, slänga ihop en sconessmet med morötter i, baka brödet och äta det varmt. Mmmums! Vet inte om jag skulle kunna få en bättre start på dagen helt ärligt.
Nu blir det dock skola!

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar