lördag 26 april 2014

Nytt personligt rekord.

Hahaha, detta såg jag i min mailbox idag när jag kom hem efter en promenad/joggingtur in till stan. Igår var jag rastlös och ville ut och springa så då plockade jag fram runkeeper, en app som jag haft i telefonen ett tag men väldigt sällan använder. Med den kan jag mäta sträckan, tiden och lite annat kul. Efter gårdagens tur på dryga 6 km slog jag nytt personligt rekord i sträcka, enligt runkeeper. Idag slog jag personligt rekord i antalet pass/vecka och antalet pass/månad. Haha, tur att jag är medveten om att jag tränar mer utan runkeeper än med.

Vad händer i livet annars då?
Denna veckan var sista veckan på praktiken, nästa vecka gör vi ingenting, eller aa, jag har insett att jag har massor att göra, men inget är organiserat med resten av klassen.
Måndagen bastade jag med en klasskompis och en utbytesstudent. Det var helt fantastiskt skönt men en ganska dålig start på praktikveckan att gå och lägga sig för sent..
Tisdag var det tillbaka till praktiken på barnhabiliteringen på Sunderby sjukhus för att ta sig an sista praktikveckan. Efter det gjorde jag typ ingenting, hade lovat L att starta bastun när jag kom hem så det gjorde jag men sen orkade jag inte basta.
Onsdag, praktik som vanligt. Därefter kvällsfika i form av nybakade scones och vit kladdkaka med Martin.
Torsdag, praktiken behöver inte nämnas igen men gör det ändå för tydlighetens skull. Efter, kör i gammelstan, som jag har saknat att sjunga!
Fredag, sista dagen på praktiken och en väldigt bra sådan. Hem, ut och springa, hem, äta och sedan bestämde jag mig för att gå på woodstuk så då blev det att fixa sig för det. Sjukt kul kväll, som vanligt när det är woodstuk höll jag på att säga. Det är trubadurlagens kväll, temat igår var 80- och 90-tal och det spelades massa skön musik och blev mycket dansande och hoppande där ja...

Idag är det lördag. Dagen har varit lugn, förmiddagen försvann, jag vet inte vad som hände där.
På eftermiddagen var jag rastlös. Bytte om till träningskläder och gick ut gick/sprang in till stan (som ovan nämnts). Strålande solsken mötte mig i stan så jag satte mig på trappan till kulturens hus, med utsikt över norra hamn, och solade och hämtade andan där i några minuter innan jag begav mig till gymmet för att köra baksidepass. Tanken var prehab skuldra men det slutade med axlar, skuldra, rygg och hamstring samt några plankor på slutet. Skönt pass!.  

Nu sitter jag här, nyduschad, nyäten med riskakor och ost som lite "efterrätt". Var grymt sugen på sött men kontrade med salt istället. Bra val med facit i hand. Vad det blir av denna kväll får vi se. Antingen hemma, eller stuk, eller någon hemmafest på vänorts med utbytesstudenterna. Lutar åt första eller sista alternativet men det tredje utesluter inte det andra ^^

Hoppas allt är bra hemma!
Ha det bäst! Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar