måndag 21 april 2014

En produktiv dag

Morgonpiggheten håller i sig. Sedan praktikperioden hemma, när jag åkte hemifrån 06:30 varje morgon och steg upp någon gång mellan 05:30-05:45 har jag nog inte vaknat efter 06:30 en enda morgon. Nog för att jag sällan går upp vid den tiden om jag inte måste, men vaknar det gör jag. I morse var inget undantag.

Vaknar, känner efter hur kroppen mår idag. Lite träningsvärk efter cykelskjuts i lördags, stel i bröstryggen, som vanligt de senaste veckorna känns det som, träningen som bör bli av blir det ju inte. I övrigt ingen fara här inte. Ligger kvar, kollar telefonen, facebook, spel och annat som går att kollas på. Snabbt som ögat har jag skaffat mig ett instagramkonto, eller snarare tagit reda på att jag redan hade ett sedan tidigare som jag inte visste fanns. Så kan det gå. Helt plötsligt har jag ännu mer att kolla på på telefonen, bilder. Ja, bilder som inspirerar till mat, träning och inredning. Hmm, inredning var det ja.

Vi tar det från början... Sedan jag kom upp i söndags har jag varit i själv i lägenheten som annars delas med en klasskompis. Mina väskor hamnade på mitt rum och jag hamnade i klasskompisens rum, sedan tidigare bestämt, då hon placerat en ny, ouppackad, omonterad säng på mitt rum efter att jag lämnade för 6 veckor sedan. Det bäddar för kaos att ha för mycket plats att sprida ut sig på!
Väskorna stod fortfarande ouppackade idag när jag vaknade. Kläder var placerade lite överallt i hela lägenheter, mitt rum, klasskompisens rum och det allmänna köket/vardagsrummet hade också det fått sin beskärda del av kläder. Det var dags att tas tag i!

Så i lägenheten idag har sängdelar förflyttats från ett rum till ett annat. En färdigmonterad säng har förflyttats från ett rum till ett annat och idéerna och planerna för vad jag vill göra med mitt rum har bara sprutat. Resultatet lär dröja ett tag men jag tror att om allt blir som jag vill kommer det bli väldigt mysigt! Med sängen på plats i rummet, bäddad med nytvättade lakan (var ju tvungen att tvätta parallellt, gick ju inte för sig att lägga på smutsiga ^^ ) kände jag mig nöjd med dagens arbete.
För att få inspiration har jag som tidigare nämnt kollat på instagram, men även bloggar och pinterest har varit till stor hjälp.
Här kommer en bild som jag fick upp på pinterest.com, som lätt stod för dagens asgarv! Så sjukt söt!
Nu blir det en promenix till ica, får väl se om de har öppet så här på annandag påsk!
Ha det bäst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar