torsdag 28 augusti 2014

En tavla och ett hejdå.

De som känner mig, eller av andra anledningar hört historien om en viss flytt, vet att jag inte är mycket för konst som i tavlor och glasprylar och liknande. Mina erfarenheter är att konst irriterar mig, stressar mig. När jag tänker efter tror jag att det handlar om att jag inte förstår syftet eller budskapet. Däremot om syftet är tydligt. Om budskapet är glasklart och olika tolkningar omöjliga eller helt accepterade, då är det lugnt. Som tavlan jag har framför mig där det står "no dancing - except on tables". Glasklart!
Tavlor med motivation-quotes är också sånna tavlor. Här är en som jag skulle kunna tänka mig som tavla på mitt rum:


Idag har jag vinkat hejdå till en klasskompis och nära vän här uppe som i skrivande stund befinner sig uppe i luften på väg ner till Stockholm för att till helgen bege sig ut på äventyr till Vietnam. Hon ska vara borta i 10 veckor. 70 dagar. 1680 timmar. Och trots att jag vet att tiden kommer springa iväg och gå hur fort som helst och att det kommer säga poff och så har det blivit november och hon är tillbaka igen så känns det just nu väldigt tomt. Väldigt tomt...
Ha det bäst tills vidare!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar