fredag 22 augusti 2014

Långkalsongpremiär

Yes, det är den tjugoandra augusti och jag har på mig långkalsonger för första gången sedan... maj? Inte för att här är vinterkallt, men iallafall höstkallt och jag håller på att bli förkyld och vägrar frysa. På ett sätt passar det mig perfekt att bli lite sådär halvsjuk för då måste jag tvinga mig själv att sitta inne under en filt med massa tända ljus och dricka honungsvatten och knapra Strepsils och läsa eller kolla på serier, bara det att jag inte gör det. Jo, jag gör det också men är på tok för rastlös för att sitta still hela dagen. Sedan kanske det inte är optimalt att gå ut och gå när det ösregnar ute men vill jag ut och gå då så går jag ut och går då. Med andra ord så kan jag inte skylla denna lilla sjukdomshistoria på någon annan än mig själv. Men å andra sidan tror jag inte på att jag blir friskare av att sitta inne heller, alltså klär jag på mig. Massor. Och mitt favoritplagg när det är kallt är långkalsonger, strax före, eller på samma nivå som raggsockar. Det beror lite på vart jag fryser.
Nu ska jag dricka te med honung i medan mobilen laddar så att jag kan gå ut och gå sedan. Känns som en bra kompromiss mellan mitt sjuka jag och mitt friska jag. Kalasbra!
Ha en bra kväll! Puss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar