fredag 29 augusti 2014

Jag är inte bitter

Jag kanske inte är den som ska klaga på att vännen åker. Idag är det jag som packar väskan för att åka ner till Stockholm. Men jag kommer iallafall tillbaka på söndag. Jag ska iväg och sjunga med min kör. Ett perfekt avslut på denna sommaren och start på den nya terminen. Hoppas bara inte sömnbristen blir allt för brutal ;). Slutdestinationen är Västerås där jag kommer hänga i helgen.
Och framförhållningen är som vanligt helt fantastisk. Väskan ligger halvpackad på soffan och här sitter jag med en kopp pukka-te med smak av chai-vanilla jämte mig och funderar på om detta verkligen är rätt prioriterat. Men teet är bra prep inför helgen med tanke på hur min hals har mått de senaste (det är så jag övertygar mig själv).

Jag vill inte att det låter som att jag är bitter på vännen! Jag unnar henne detta något så otroligt och är så glad att att hon ska få åka, men jag kommer sakna henne något fruktansvärt, vilket kanske redan märks. Men som jag sa igår, 70 dagar, och det kommer gå så sjukt fort. Sedan är det bara 2 månader kvar tills vi står där som färdiga fysioterapeuter. Vad hände? Vart tog tiden vägen? Galet!
Men nej, nu ska jag dricka upp teet, packa klart väskan och bege mig mot flygplatsen :)
Ha en kalasbra helg, för det ska jag ha ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar