fredag 1 februari 2013

Januari/februari

Januari är över och februari har precis tagit sitt första andetag.

Vad gäller utmaningar och annat spännande har det gått allt annat än bra men ändå bra med tanke på omständigheterna.
Jag har gått minst 30 minuter, oftast mer, varje dag jag har varit frisk men slutet av förra året och början av detta året har snarare präglats av en sjukt envis förkylning. I min plan att bli frisk ingick tyvärr inte halvtimmes långa promenader i massa härliga minusgrader.
Avslutade på topp ändå med en promenad igår kväll funderandes på vad jag skulle hitta på i februari månad och kom fram till något som inte kräver att jag är frisk :D

I februari månad ska jag planka! Ja, jag ska köra plankan på alla möjliga och omöjliga sätt. Hur länge funderade jag på igår och kom fram till att 15 minuter i veckan är en bra tid då det innebär att jag kan köra 4 minuter varannan dag eller 2 minuter varje dag vilket känns väldigt lagom. 1 februari it is, så jag börjar redan nu! Let's planka!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar