lördag 22 februari 2014

I made it!

Jag klarade det!

Igår var förmodligen en av de värsta dagarna i mitt liv. Okej, kanske inte i mitt liv men på väldigt väldigt länge. Att ha två omduggor på en dag, där både är direkt avgörande för hur det närmast efterkommande året ska se ut, är inget jag unnar någon alls. Men jag klarade det. Jag gjorde det jag skulle. Jag höll ihop mentalt när det väl gällde (kris och paniken innan ska vi inte prata om), andades och lyckades hålla ihop som människa under båda examinationerna. Vadå hålla ihop som människa? Ja, det är väl ungefär så jag förklarar mitt misslyckande på de ordinarie duggorna. Jag höll inte ihop som människa. Paniken gjorde att jag tappade andningsrytmen, tankarna for iväg och allt blev svart. Jag var inte närvarande och kunde inte få ur mig ett ord rätt. Men icke igår. Stolt!

Gårdagen avslutades på EFS med fantastiska människor. Inte direkt enkelt att vara där heller. Det finns vissa personer och platser som jag direkt kopplar till egna misslyckanden och som gör att jag mår direkt dåligt, paniken kommer och går, när jag är på dessa platser eller med dessa personer, inte för att personerna inte är underbara och fantastiska på alla sätt och vis utan för att de påminner mig om en jobbig tid. De påminner mig om ett misslyckat jag.

Dagen idag är en ny dag. Jag ska leva på känslan av att jag får åka hem om mindre än en vecka, vara där i 6 veckor för praktik och sedan åka tillbaka till Luleå för att fortsätta min utbildning. Jag ska även hjälpa en vän att flytta, vilket betyder att jag måste pipa iväg NU!

PS. En annan konsekvens av de senaste veckornas supermegapluggande och lätt konstanta panik är att jag brutit mitt nyårslöfte. Inget jag ser som en jättekris men värt att erkänna för sig själv och andra. Jag ser det inte som att JAG har misslyckats, mer som att vi tar nya tag nästa månad och ser hur länge det håller då. Ingen hets, inga förbud, mer bara att försöka leva på ett sådant sätt så att jag mår så bra som möjligt. För stunden, när jag äter godiset mår jag bra. Dagen efter mår jag mindre bra rent fysiskt. Idag är en sådan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar