måndag 21 november 2011

Halleluja!

Hemma igen efter en helt fantastisk helg i Örebro. Det var 5 års-kalas för NUK (nationella ungdomskören) och konserter och övningar hela helgen.

Helgen i korthet:

Fredag: Jag lämnar Väröbacka klockan kvart i 10 för att börja min resa mot Örebro. Första målet blev att ta sig till Göteborg vilket innebar en hel del bussar (=två) och ett pendeltåg.
Resan till Örebro gick väldigt bra. Efter ett byte till i Laxå innan sista tåget tog mig till Örebro landade jag klockan 14. Sedan började den mer intressanta delen av resan. Väl framme i Örebro gällde det att hitta till Nikolai-kyrkan. Plan 1: köp en karta! var ganska snabbt avklarad men viljan av att klara av någonting utan kartan var starkare än viljan att komma fram fort så med siktet inställt på första bästa stora kyrka vandrade jag åt helt fel håll. Klockan 5 minuter i 5 knackade jag på dörren till rätt församlingshem och fick träffa några av mina underbara NUK:are. Men jag var fortfarande i tid. Vi skulle inte börja fika förrän klockan 5! Efter fika var det övning och mat och övning igen innan det var läggdags!

Lördag: Lördagen började med frukost och sedan drog det igång med övning direkt. Vi skulle ha en konsert på kvällen klockan 6 och hade inte tid att slösa med den tid vi hade. Våra NUK-helger präglas av övning och ett evigt ätande och det var likadant denna helgen. Konserten hölls i Nikolai kyrka i Örebro och det var jättefint! Min mor och far och bröder hade åkt till Örebro på morgonen så de kom och lyssnade vilket var väldigt trevligt.
Efter konserten var det KALAS! Och Sara skulle dricka vatten. MOHAHAHAHA! Det blev inte riktigt som jag tänkt mig men det var SJUKT KUL! Detaljer kommer tyvärr inte upp här.
Tack till alla som gjorde den kvällen helt sjukt underbar! 
 

Söndag: Oj vad pigga vi var när vi vaknade på söndagen, eller? Nej men jag mådde förvånansvärt bra och det har jag nog en körmedlem att tacka för eftersom att jag visst frågade honom om jag fick gå och lägga mig och han sa ja. Annars finns det nog stor risk att jag hade varit uppe till klockan halv 4 som vissa andra. Men tröttheten hann vi inte med. Vi skulle medverka i en Högmässa som skulle börja klockan 11 och det blev en högmässa utöver det vanliga. Den innehöll även ett dop av Moçambiques biskops barnbarn. Väldigt häftigt!
Efter mässan var det lunch och tårta innan det var dags att öva igen. En övning som höll på till klockan 3 då många skulle åka hem så det blev många kramar och hej då. Själv skulle jag inte åka hem förrän 5 så det blev mys och häng i församlingshemmet med lite Västeråsare och Örebroare innan det blev hemfärd.

Okej, den summeringen kanske inte var så kort men den kunde varit betydligt längre. TACK för en underbar helg alla som var med och idag, idag är jag TRÖTT!

Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar