onsdag 14 mars 2012

Filosofiska tankar om tid, eller?

Känns ganska ovärt att fundera på några timmars sömn hit eller dit när man läser om neuroanatomi där saker och ting sker på 0,5 ms (millisekunder!!). Jag har hört talas om något som kallas mikrosömn, tror att det betyder att jag somnar klockan 6 imorgon bitti och vaknar yttepyttelite över 6 och känner mig pigg och vaken. Bra pluggteknik, men det känns som att det fastnar!

Så här sjukt vackert var det ute idag! Därför sitter jag här mitt i natten, för att jag inte VILLE sitta inne när solen skrek åt mig att komma ut + att jag väldigt gärna ville sjunga en liten trudilutt hos Lena inför helgen vilket "råkade" ta 5 timmar ^^ Wopsidopsi, så kan det gå men jag är... hmmm, "pigg och vaken". Nu ska jag fortsätta så jag kanske kan somna klockan 5 istället för 6.

Puss och godnatt till alla er som fortfarande i vakna.

1 kommentar:

  1. Nattuggla! Jag är också sån, jag är som piggast mellan 22 och 02. Därför försöker jag lägga mig innan 22, så jag hinner somna innan jag blir pigg^^
    sv: skickar liiiiite vår, ryktas om snö här imorn :'(

    SvaraRadera