torsdag 1 mars 2012

Toppenbra dag!

Nästintill helt perfekt dag idag!
Började dagen med en liten sovmorgon. Stängde av väckarklockan vid tjugo i 7 och lät mig själv ligga kvar, somna om och vakna av mig själv klockan 9. Helt perfekt för att hinna till skolan till kvart över 10. Då var det dags för sista gruppasset för denna veckan. Det har varit jätteroligt och lärorikt! Jag har alltså hunnit med 4 gruppass på 3 dagar. Duktigt! Sedan åkte jag hem. Satte mig vid datorn och kände "här borde jag sannerligen inte sitta!". Efter ca 1 timma åkte jag tillbaka till skolan för att plugga. Satt där i några timmar, kom halvvägs igenom armens alla ben, muskler, leder, nerver och blodkärl. Andra halvan och lite mer ska klaras av imorgon!

Väl hemma packade jag om väskan. Ut med alla skolböcker, i med kläder att byta om till efter träningspasset som skulle genomföras. Sedan bar det av till gymmet. Hur halt som helst var det ute så trodde knappt jag skulle ha några ben att springa på när jag kom fram men det gick bra. Här har regnat idag och varit 3-4 plusgrader ute så snön har börjat smälta och istället blir det väldigt halt.
Spenderade 1 timme inne på gymmet med löpning som uppvärmning och sedan genomförde jag mitt styrkeprogram. Väldigt kul att se framstegen men det är sannerligen beroende på dagsformen. Vissa dagar vill vissa muskler inte alls så då struntar jag i de maskinerna och tar nästa istället.

Imorgon ska jag inte till skolan men ska sätta mig på biblioteket i stan och plugga. Det är mycket nu men väldigt roligt och jag tänker bara på hur sjukt stolt jag kommer vara när allt sitter. Det motiverar mig jättemycket! :)

Efter att ha kikat runt lite på lite träningsbloggar idag också så är jag grymt pepp på att börja tänka mer på vad jag håller på med, jobba för ett resultat på något sätt. Måste bli bättre på att äta känner jag. Inte äta mindre, inte alls. Men äta rätt. Äta mellanmål. Äta middag. Inte bara leva på bröd som jag gjort det senaste. Riktig utmaning med andra ord. Hejja mig, men detta ska gå!

Nu ska här sovas! Otroligt behövligt. Och ingen väckarklocka ska ställas. Jag ska sova tills jag vaknar eller tills någon annan väcker mig ^^ Får se hur detta går.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar