fredag 9 mars 2012

Morgonstund har guld i mun.

Var uppe med tuppen, eller ja, halv 7 steg jag upp. Hade bestämt mig för att jag skulle ut en sväng på morgonen idag, var inte jättepepp när jag väl vaknade men ska jag någonsin få in någon form av rutin måste jag ju börja och jag älskar att vara ute på morgonen. Mycket skönare än på eftermiddagen/kvällen när alla andra är ute och går och springer. Nu mötte jag bara några morgonpigga hundägare som var ute och gick.

Blev ett skönt pass med löpning varvat med promenader på det halkiga partierna då jag inte har världens bästa löpskor för utomhusbruk i halka. Jag längtar till snö- och isfria gator. Ibland får jag känslan av att det inte är långt borta, men sedan kommer dagar med massa minusgrader och vind och snö. Hejja våren. Kämpa!

Efter att ha varit ute blev det gröt till frukost och den var god! All cred till kryddan kanel, vet inte vad jag skulle göra om inte den kryddan funnits i mitt kök. Väntar på teet i skrivande stund och sedan ska jag åka till skolan och leka med Benjamin (ett skelett).
Vad ska ni hitta på idag?


1 kommentar:

  1. Hej, vart har du hittat morgonpiggheten? Det är inget arv ifrån mormor;)
    Vi har myskväll med familjen+Sophia.
    Älskar dig, mvh Din Vänliga Familj :)

    SvaraRadera