måndag 10 oktober 2011

Du är aldrig ensam.



Denna låten fick jag av min av min GUM!<3 Den betyder så sjukt mycket för oss båda. En av mina bästa vänner, som nu bor i Mora, långt långt bort från lilla mig och när jag lyssnar på denna låten känner jag bara frid. "Det spelar ingen roll vart du är, jag kommer dit ändå", det är verkligen så sant. Det spelar ingen roll att vi är jättelångt ifrån varandra för jag vet att jag alltid, och då menar jag verkligen ALLTID kan höra av mig till henne och hon finns alltid där! TACK!
Ett annat citat som jag gillar är "När du inte längre orkar så orkar jag för två, när du inte ser någon utväg, då hittar jag en ändå". Det är äkta vänskap det där.

För mig behöver låten dock inte handla om en människa. Första gången jag hörde den var på en ledarutbildning som jag gick innan jag skulle bli ledare för en konfirmandgrupp och den beskriver väldigt mycket känslan av tro. Att tro på någon som alltid är med mig, när helst jag behöver eller inte behöver så finns Han där. En bön bort.

DU ÄR ALDRIG ENSAM, GLÖM INTE DET!

1 kommentar:

  1. Ååååh, Sara! Nu sitter jag och gråter här :') Så himla fint skrivet!!! Älskar dig! <3 Och jag är ALLTID, 24/7, närsomhelst på dygnet ett telefonsamtal bort! puussss

    SvaraRadera