tisdag 25 oktober 2011

En låt, en historia.

"När man var liten och barn och lekte mamma, pappa, barn, ville jag alltid vara stenen."
Varje låt har en historia att berätta, men också en historia om hur den hamnade hos mig och varför jag 
då började gilla de. 

Citatet ovan är från en låt av Movits! och deras musik alltså, mmm. Jag tror att det mesta av den musik 
jag lyssnar på idag har jag fått från min syster och det gäller även detta bandet. Självklart  har även hon 
sina källor till bra musik.
Detta band tror jag att vi fick ifrån några sköna norrlänningar på ett sommarläger t.ex. 
Jag brukar säga att texten är det jag lyssnar på när det gäller musik, med undantag som bekräftar regeln 
såklart. Jag dog lite smått när jag hörde vad det var dem verkligen sjöng i denna låten. Det kan verka 
sorgligt att en unge vill vara sten i mamma, pappa, barn men här passar det så grymt bra. 
Och då vet jag vad jag hade tänkt om jag läste detta blogg-inlägget, 
"KOM TILL SAK! VAD HETER LÅTEN NU DÅ!" och jaa, som vanligt kommer det en film alldeles strax! :D 

Nu ska jag strax ta tag i denna dag och dra ut och tvätta fönster. Jippiyey! Men med skön musik är 
ingenting omöjligt och inställningen gör nästan allt så jag har bestämt mig för att det ska bli kul! :D 

Njut av dagen!
Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar