onsdag 13 november 2013

Jag trodde att jag hade koll...

Jag äter i princip alltid frukost. Vissa rynkar på näsan och säger att de inte klarar av att äta frukost, jag säger tvärt om. Jag blir inte människa förrän jag fått i mig mat på morgonen. Trots detta bestämde jag mig i morse för att inte börja dagen med frukost utan istället gå och träna först och äta sedan. Jag tror att jag såg det som ett litet test, för nog vore det underbart att ha lite mer tid på mornarna, kanske t.o.m. ta promenaden till skolan det första jag gör när jag vaknar och sedan kunna äta frukost i lugn och ro där.

Allt gick jättebra. Jag klev upp, drog på mig träningskläderna, drack ett glas vatten och drog iväg till gymmet. Väl där sprang/gick jag lite drygt 3 km på löpband för att sedan känna mig nöjd och gå hem. Lagade frukost i form av gröt (som vanligt) och åt väl vid halv 10 istället för 6-halv 7 då jag brukar äta frukost. Gick till skolan så att jag var där vid halv 12 och gick genast till biblioteket väldigt medveten om att de flesta skulle vara på lunch så det skulle inte vara något problem att hitta en plats och det var det inte heller. Plugget gick bra och vid 2 började jag bli hungrig (fullt godkänt, 4 timmar efter frukost) och jag gick och värmde den medhavda matlådan och åt i lugn och ro för att sedan återgå till plugget.. Klockan 5 går jag hem, riktigt nöjd med vad jag fått gjort under dagen. Väl hemma är jag hungrig(även det fullt godkänt då klockan är 6 = 4 timmar efter lunch)men innanför ligger en avi om att jag har någonting att hämta ut så jag vänder i dörren och går till kiosken där mitt brev ska finnas, fortfarande lugnt. På vägen tillbaka går jag förbi Max och tanken slår mig att jag vill prova deras low-carb hamburgare (SJUKT ovärt men det kan få ett egen inlägg eventuellt), så jag går in och käkar där istället för att gå hem. Nu borde jag ju vara mätt och nöjd kan man tycka men väl hemma igen händer det något, jag går lös på alla skåp som finns efter någonting ätbart. En näve hasselnötter, en tesked jordnötssmör och ett halvt paket bacon (ja, jag hann steka dem) senare sitter jag med en kopp chai-te och undrar vad som hände. Min enda förklaring är att jag ätit för lite under dagen, och allt på grund av att jag "skippade" frukosten och åt den 4 timmar senare. Suck!
Summa summarum: Matdagens utseende är beroende av att och framför allt när jag äter frukost (punkt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar