söndag 17 november 2013

Myssöndag

Igår var jag ute, vilket innebär att söndagen blir extremt seg. Hade dock planerat in en middag med Elin efter att hon slutat jobba så hon kom hem till mig och käkade homemade pizza och drack te med mig. Så mysigt så! Ett minus är dock att min lägenhet är fruktansvärt kall. Suttit med filt och en stor kopp te och frusit ändå. Inte konstigt när det är ynka 18 grader inne. Börjar fundera på hur kallt det måste vara innan hyresvärden sätter på elementen men tills dess får jag värma mig med te och värmeljus, mysigt!

Hur gör man pizza utan ugn är frågan. Jo, såhär:

Jag gjorde degen efter DETTA RECEPT!(länk) och stekta runda pannkaksliknande "pizzabottnar" som jag lade på en tallrik (kan göras nästan hur tidigt som helst, jag gjorde mina 3 timmar innan Elin kom). Sedan hade jag även förberett genom att koka rödbetor.

Sedan var det lite som att göra tacos. Det jag ville ha på pizzorna lades i små skålar och sedan fick vi "bygga" vår egen pizza, täcka allt med riven ost och in i mikron tills osten smält, mums! Idag lyxade vi till det med rödbets- och ädelostpizza med cashewnötter och rödlök på också. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar