söndag 24 november 2013

Veckan, helgen och allt däremellan

Söndag eftermiddag/kväll och jag tyckte att det var läge att redovisa hur det gått med veckans utmaningar. Åt skogen har det gått, Jag har sprungit 0 av 22 km och plankat 3 av 10 minuter. Vad hände där? Jo, jag blev sjuk.

Sitter hemma just nu med ont i halsen och detta har pågått mer eller mindre sedan i onsdags. Halva "gänget" är sjukt. Det är surt, mest för att jag är alldeles för pigg för att vara sjuk. I helgen bestämde jag mig för att ta det lugnt och det var nästintill omöjligt. Var på väg ut både i fredags och i lördags men blev dans hemma framför spegeln istället. I fredags åkte jag ut till Porsön och E och käkade glass med henne. Vi är båda sjuka och därför kändes det mest okej att umgås med henne, någon frisk människa kan jag ju inte umgås med. Igår pluggade jag med E på skolan och sedan gick vi hem till henne innan vi gick till Ica med L och L. På vägen hem från Ica kom vi på att vi hade stuffs hemma hos L sedan förra helgen så vi gick hem till henne och spelade 500 och drack the innan vi drog hem till E igen, planerade lite inför C-uppsatsen (galet taggad!!) och skickade iväg lite mail innan jag tog bussen hem igen.
Väl hemma blev det mer glass, mer the med honungsvatten, ingefära och citron och mer dans framför spegeln till dunka dunka musik.

Idag har jag varit i kyrkan. Var inte helt säker på hur tidigt jag behövde vara där då jag lovat att hjälpa till innan så gick upp vid 8, fick ett sms kvart i 9 om att jag skulle vara med och sjunga och att övningen började halv 10 så då var det bara att öka takten lite och sedan har dagen gått i ett. Var ifrån kyrkan vid 2, efter gudstjänst, fika och bortplockning (skippade efter-kyrkan-lunchen för fikat var i princip som en lunch).
Efter det har jag gjort rödbetsbiffar till middag/morgondagens lunch. Mums vad goda de blev! Har snöat in mig lite lätt på rödbetor känner jag, inte mig emot dock.

Nu hoppas jag bara på att bli frisk till imorgon. Ny vecka, nya tag som det så vackert ibland sägs.Snart är det december, så här finns absolut ingen tid att vara sjuk på.

Ha det bäst!
Puss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar