torsdag 26 januari 2012

Dagen idag del 1.

Sitter här och funderar på varför jag gick in här. För att skriva något intressant om mig själv? Ja kanske.

Dagen började med ett nytt Åstrandstest, det riktiga denna gången, som ska in i den kommande rapporten. Just det ja, jag kanske inte har beskrivit vad ett Åstrandstest är?

Det går i alla fall ut på att man cyklar i minst 6 minuter i ganska lågt tempo och mäter puls och ansträngningsgrad (enligt en skala som kallas Borg, 6-20) varje minut. När det mellan 2 minuter skiljer mindre än 4 pulsslag avslutar man testet och räknar ut arbetspulsen genom att ta medelvärdet på de två senaste mätningarna. Om skattningen på Borg är t.ex. 13 ska pulsen helst ligga runt 130 men detta stämmer inte på alla människor.

Efter det var gjort av det lite inspiration och genomgång av vissa maskiner och övningar i skolans egna gym STIL. Jag blev "släpad" på golvet av läraren, eller kanske rättare sagt, jag släpade mig själv framåt medan hon höll i mina fötter. Det var kul.
Jag fick lära mig att jag gjort fel sit-ups i hela mitt liv!Trött blir jag, på att jag lärt mig fel, men kanske ännu mer på att andra, som jag trodde visste vad de höll på med, har lärt mig fel. Men men, nu vet jag hur jag ska göra så då blir det nog bra. Den som vill att jag ska berätta hur får be om det ^^

Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar