fredag 20 januari 2012

Snabb uppdatering... Eller?

Yes, eftersom att jag varit ytterst inaktiv denna veckan trots att det hänt massor kände jag att det kunde vara läge för en uppdatering nu när jag har tid.

Vi tar det från början, eller 1 vecka bakåt i tiden men i rätt ordning.

I lördags eftermiddag avgick tåget från Göteborgs station. (Innan dess var det gråtkalas hemma i hallen). Mor och far hjälpte mig att få med mig all packning PÅ tåget. Där spenderade jag sedan de närmast följande 18,5 timmarna.

Vaknade på min bädd i tåget på söndag morgon och vad fick jag se? JO SNÖ! Jag var helt lyrisk och satt och tittade på snön hela vägen från Umeå till Luleå, och jaa, det är det längre än vad man tror därifrån jag kommer. Jag förvånades över att jag verkligen älskade snön från första ögonblicket.
Pappas faster kom och mötte mig på Luleå station och körde mig direkt till lägenheten där de hade varit så underbara och ställt in en säng och lite stolar. Vi bäddade sängen och sedan åkte vi ut till deras lägenhet lite utanför stan. Och där har jag sedan bott i veckan!

På måndagen var det uppropsdag på Luleå Tekniska Universitet (i fortsättningen kallat LTU) och jag var nervös till MAX! Men det gick jättebra och vi blev väl omhändertagna av våra Phösare. Träffade en av våra lärare och fick VÄLDIGT mycket information och rundvandringar. Huvudet var överfullt och om jag någon gång tvivlat på att jag har dåligt lokalsinne så fick jag det bekräftat där och då. KAOS i Saras huvud!
Kvällen bjöd på Pizza-guasque, helt enkelt pizza och lek med klassen och andra nollor. Vi fixade varsin nollebricka (bild kommer i annat inlägg) och hade det allmänt trevligt ett tag!

Och förövrigt så ger jag upp nu. Någon som verkligen kräver en hel veckas redovisning får kommentera så kanske jag orkar fortsätta en annan dag men nu orkar jag inte mer och tvivlar på att någon läser ändå.

Lite hjälp med tanke på förra inlägget önskas... Borde jag byta blogg helt nu när jag byter inriktning lite smått? :)

1 kommentar:

  1. Designa om den!!!!

    Ärliga Linnea säger att den har fett tråkig förinställd design :P Gör en egen design Sara!

    I can help you! har ju designat tre stycken ;)

    puss.

    btw, när du svarar på mina kommentarer, gör det i MIN blogg. skriv: sv: "ditt svar". okej?

    SvaraRadera