torsdag 26 januari 2012

Dagen idag del 2.

Eftermiddagen spenderades ute på pulslabb. Vi sprang runt en byggnad, ca 400 meter, och skulle mäta vår puls efter varje gång. Första gången skulle min puls ligga på 131-151. Jag hade lite högre puls men okej.
Andra gången skulle pulsen ligga på mellan 153-171. Då började det bli jobbigt för stackars Sara som inte har bra kondition men jag tog mig igenom det.
Sista gången skulle pulsen upp till 173-191. Helt sjukt jobbigt, och i denna kylan också. Mina lungor tjöt men sjukt skön känsla efteråt.


Passet avslutades med tabata som är högintensiv intervallträning som kan göras på alla möjliga och omöjliga övningar. Vi gjorde det på knäböj. Det går ut på att göra knäböj till 110% i 20 sekunder, "vila" (vi körde vill i sittande ställning) i 10 sekunder och sedan upprepa detta 8 gånger. Det tar alltså 4 minuter och är sjukt effektivt. Testa!

Efter det var det hem, dumpa väskan, få i sig lite mat (1 macka) och sedan bege sig mot posten för att hämta ett PAKET! Jag visste att paketet skulle väga 19,5 kilo så jag ringde efter pappas faster som kom och mötte mig i stan. Nu har jag alltså all litteratur och imorgon blir det till att läsa! I paketet fanns också en norgetröja!<3 KÄRLEK på hög nivå. Den kommer jag bo i häruppe. Hemma, paketet uppackat och ett kort samtal med mor min senare sprang jag iväg till gymmet för ett Zumba-pass. Och alla cred till hon som höll i passet. Mina förväntningar var skyhöga efter att ha tränat på Friskis i Varberg men det höll måttet och jag hade jättekul!

Det var min dag i två lite lagom långa inlägg ;) Den som väntar får se vad morgondagen har att erbjuda. Jag längtar så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar